Dag 15 en tevens laatste : het ijshotel

2 augustus 2017 - Kiruna, Zweden

We konden Lapland niet verlaten zonder ook een bezoek te brengen aan het beroemde ijshotel van Jukkasjärvi, het ligt slechts 15km van de luchthaven van Kiruna.  In de lente kappen ze het ijs uit de Torne rivier die wel 520km lang is en de langste van Zweden, zeer breed ook. Ze laten het bewerken door kunstenaars en recent is het ook open voor bezoek in de zomer door te koelen met zonnepanelen. Gelukkig kregen we een warm pak maar slapen doe ik hier toch liever niet. Het is wel bijzonder mooi ! De reis zit er hiermee op, we vliegen nu van Kiruna naar Stockholm en dan naar Brussel. Velen hebben ons op voorhand gevraagd wie gaat er nu naar Lapland in de zomer maar ik ben blij dat we het in de zomer gedaan hebben. De natuur onder de sneeuw is wondermooi, het weer is wisselvallig maar dat heb je op vele plaatsen en bovendien beter dan verwacht. De middernachtzon is niet alleen wondermooi maar geeft ook een soort gevoel van vrijheid. We hebben in totaal 2500 km op de huurautoteller. Dank aan de lezers en laat zeker een berichtje achter zo zie ik eens wie ons gevolgd heeft. Groetjes Inge en Stef.

1. Véronique:
    2 augustus 2017
    Hey moatjes, het was super om te volgen! Ben al benieuwd naar jullie 'live' verhalen!
    Goeie terugreis!
    Véronique
  2. Mama:
    2 augustus 2017
    Ik heb jullie met veel aandacht gevolgd, en bemerk pas dat jullie op reis bijna evenveel kilometers rijden als ik in een jaar
    Goede terugvlucht !
  3. Ann:
    2 augustus 2017
    Jammer dat jullie reis erop zit, want het was elke dag genieten van al je prachtige foto's.
    Safe flight home en tot gauw eens.
    xxx
  4. Sybil&Hans:
    2 augustus 2017
    Ik heb genoten en zal mijn avondlijke leesvoer en onze chat missen... tot in België terug!
  5. Nathalie:
    2 augustus 2017
    Het was fantastisch om jullie te volgen, ik kijk al uit naar ons volgend samenzijn om jullie verhalen live te horen!