Dag 4 naar Honningsvag en Noordkaap

22 juli 2017 - Honningsvåg, Noorwegen

Wat een dag vandaag ! Zalig weertje, heel veel gezien en een jarige erbovenop. We zijn vroeg vertrokken uit Karasjok en de mooie lange kustweg gevolgd naar Honingsvag (260km). Onderweg rij je echt in een postkaartje, veel mooie huizen langs verlaten plekjes. Aangekomen in Honningsvag hebben we genoten van een kingcrabsafari. Met een ribboot die soms full speed ging richting een baai waar de fuik met krabben opgehaald werd om aan wal te gaan om deze klaar te maken. Ze werden bereid in een tipi op houtvuur in een heel gezellige baai. De pose met de grootste krab was een must maar het was bij mij toch met een klein hartje. Gezien het mooie weer zijn we nog doorgereden naar de Noordkaap, een magische plek met de obligate foto's en poses. Onderweg zeer mooi landschap met uiteraard rendieren. S' avonds nog eens teruggekeerd bij de middernachtzon, die gaat dus echt niet onder en raakt zelfs de horizon niet, heel speciaal. Veel mensen stonden rond middernacht te kijken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    22 juli 2017
    Wel erg ver was anders een tip voor de volgende bbq verder een leuke verjaardag, zal wel zonder bubbels zijn
  2. Inge:
    22 juli 2017
    Idd zonder alcohol wachten nu aan de Noordkaap terug om de middernachtzon te beleven
  3. Nathalie:
    Fantastische foto's gewoon...
  4. Kristl:
    23 juli 2017
    Om het kort te houden: waw, supermooi in het noorden! leuke foto's ! Geniet ervan! en moest je zo een rendiervelleke tegen schappelijke prijs vinden daar?
  5. Inge Devroe:
    23 juli 2017
    Krist veel rendiervellekes hier te koop en zou ook graag eentje willen maar we hadden maar 400gr over in de valies en heb,al een tshirt en sleutelhanger van de noordkaap gekocht
  6. Kristl:
    23 juli 2017
    Kunnen we dat dan mss ergens online bestellen dan?